mandag den 4. marts 2013

Chokoladekage med praliné og hasselnødder

Så har jeg kastet mig ud i et større projekt, nemlig en lækker chokoladekage med titlen Chokoladekage med praliné og hasselnødder fra Claus Meyers "Chokolade" som jeg vandt ved nytår.



Det er et større projekt, da der er 4 elementer der skal tilberedes på forskellige tidspunkter, og under forskellige forhold. Men efter alt at dømme fra påskriften og billeder, måtte jeg simpelthen bare prøve denne lækre og syndige chokolade kage.

Den består af en mandelbund. En mandelbund som blev lidt stor i forhold til den bagering den efterfølgende skulle klargøres i. Men det gik. Her efter smøres et tykt lag af praliné creme af hasselnødder, blandet med karamelliserede, groft hakkede hasselnødder. Ovenpå denne lækre creme kommer et tykt lag chokolademousse  Herefter skal kagen samle sig i fryseren i min. 3 timer. Jeg skulle bruge den dagen efter til fejring af min fødselsdag med familien, og den stod derfor natten over. Herefter skal den 3 timer før brug tages ud. Jeg tog den ud tidligere og lod den istedet stå i køleskabet.


Det var simpelthen sådan en succes! Jeg havde (som sædvanlig) nerver på, og var sikker på at kagen hverken ville sætte sig ordentligt eller smage godt. Men den var bare meget mere lækker end jeg havde regnet med. Jeg havde undervejs overvejet om der skulle mere pralinécreme i kagen, da jeg synes laget i Claus Meyers version var tykkere. Men alle elementer komplimenterede bare hinanden perfekt og jeg vil ikke ændre noget som helst til næste gang jeg skal lave denne lækre kage. For denne succes skal med garanti gentages!

1 kommentar:

  1. sjovt, har lige bagt en næsten magen til! :D
    Tænkte på om du ikke vil være med i min konkurrence på min blog, hvor du kan vinde en blackmask!
    http://anna-mitlivminetankermig.blogspot.dk/2013/03/konkurrence-blackmask.html
    xoxo

    SvarSlet