lørdag den 19. september 2015

Et nyt kapitel begynder!



Jeg startede oprindeligt denne blog som en kage-bageblog hvilket jeg hurtigt måtte erkende ikke var holdbart i længden, med mindre en decideret vægtøgning var hensigten. Men da jeg gennem størstedelen af mit liv har kæmpet med overvægt og for nylig har fået diagnosen PCOS, var det at bage kager for bloggens skyld, ikke ligefrem vejen frem. Dog sker det stadig ved særlige lejligheder at der bages en lækker kage, som skal vises frem på bloggen og opskriften deles. Her har jeg stadig nogle opskrifter til gode. 

Her næst begyndte jeg at sy børnetøj og har stadig stakkevis af stof, men mangler i høj grad et arbejdsværelse eller et hobbyrum hvor jeg rigtig kan udfolde mig. På 85m2 fylder en symaskine og tilhørende hjælpemidler, stof og habengut altså en stor del og det er ikke længere muligt, efter Alma er kommet til, at have det stående fremme i længere tid. Derfor har jeg sat projektet syning på pause, meget imod min egen vilje. 

Men længe gik der ikke før jeg fandt en ny hobby i samme kategori, som jeg simpelthen måtte tage mig til! Jeg fangede på Instagram hurtigt hækle-trenden for lidt over 1 år siden, men har aldrig i mit liv haft en hæklenål i hånden. Jeg er så heldig at jeg kender Iben Erica som har bloggen ibenerica.dk og er meget aktiv på Instagram. Vi er gamle kollegaer og jeg tænkte at hun med sin hækle-snilde da måtte kunne forklare det dersens hækling for mig. Hurtigt fik hun sat mig igang via youtube og over sms og jeg fangede det ret hurtigt. Så Iben har alene æren for at jeg har lært at hækle og det er jeg hende meget taknemmelig for, så et stort tak herfra!


Mit første projekt blev således et zig-zag tæppe i dukke størrelse til min store datter, som overhovedet ikke har taget det til sig... Men det ligger pænt henover en billig puf fra IKEA hvor al mit hæklegrej ligger og minder mig om hvor jeg startede når der i dag hopper det ene projekt efter det andet af hæklenålen herhjemme. Disse projekter vil I i den kommende tid høre meget mere om og I kan ligeledes forvente at se hækleopskrifter her på siden, hvor jeg vil have fokus på opskrifter til begyndere og fif og tips der vil gøre det lettere for jer derude der lige er startet eller kunne tænke jer at gå i gang med at hækle.

Hertil skal nævnes at jeg gennem min samarbejdspartner Hobbii.dk er blevet udfordret til at prøve noget helt tredje - nemlig tunesisk hækling. Inden jeg kommer ind på hvad det er for noget, vil jeg fortælle hvem Hobbii.dk er. Det er egentlig meget simpelt; Hobbii sælger garn af høj kvalitet og tilbehør til strik, hækling og tunesisk hækling som f.eks. pinde, nåle, opskrifter, maskemarkører, stoppenåle og MEGET mere. Af garn sælger de hele sortimentet af et mærke der hedder Drops samt et stort udvalg af økologisk garn. Alt til rigtig fornuftige priser! Derfor vil I hurtigt finde ud af at alt hvad jeg bruger til mine hækleprojekter kan købes hos Hobbii.dk.

Udfordringen tunesisk hækling har jeg takket ja til at kaste mig ud i. Jeg har set det men aldrig prøvet det, så for mig var det noget nyt og spændende at gå i gang med, som ikke betød at jeg skulle skaffe mig en helt masse nyt, lige bortset fra at man bruger en anden type nål, som jeg vil komme ind på i et andet indlæg. I hvert fald kan I også følge min udfordring og her er det projekt jeg er startet med at kaste mig ud i, et multifarvet pudebetræk i BabyMerino fra Drops.



1 kommentar:

  1. Rigtig god fornøjelse.
    Er selv startet på tunesisk hækling denne sommer, og kan rigtig godt lide det.
    Glæder mig til at se hvad du får lavet.
    Venlig hilsen
    AnjaAnemone

    SvarSlet