lørdag den 17. oktober 2015

Anmeldelse: KnitPro Hæklenåle til Tunesisk Hækling

Da jeg startede mit samarbejde med Hobbii.dk blev jeg udfordret til at lære tunesisk hækling, som jeg vil beskrive som en blanding mellem at hækle og strikke. Jeg tog glædeligt imod udfordringen, da jeg elsker at lære nyt og udfordre mig selv. 
Derfor fik jeg tilsendt et tunesisk hæklesæt så jeg kunne gå i gang med projektet. 



Sætter for 5 stjerner ud af 5 herfra!

Sættet er fra KnitPro som laver nogle lækre nåle til både at hækle og strikke med. Skaftet er i det lækreste lakerede birketræ som ligger let og behageligt i hånden. Krogen er en hakkenål med en spids der er nødvendig til brug med mange af maskerne der bruges i tunesisk hækling. Krogen griber nemt om garnet og er nem at arbejde med.
For enden af skaftet er et aluminiumsindsats til at sætte en wire fast til projekter der er bredere en nålens længde. Wirenes længde er henholdsvis 60/80/100/120 cm. hvorpå der kan sættes en kabelstopper der sørger for at maskerne ikke hopper af. Sammensætningerne strammes nemt med de tilhørerne strammenøgler. 

Som begynder er det nemt at bruge sættet og det er en stor hjælp når man kaster sig ud i sit første projekt som f.eks. et pudebetræk el.lign.

Her er biledet af mit påbegyndte projekt - et pudebetræk skal det ende med at blive.


En anden stor hjælp er en god bog om tunesisk hækling for begyndere. Det kan for eksempel være Sys Fredens bog: Tunesisk Hækling
Her kan man hurtigt lære diverse masker og langsomt prøve sig frem. I starten kræver det lidt tid og fred at sætte sig ind i. Så hvis man som mig har små børn, er det en fordel at vente til de begge sover trygt. 
Ellers er det bare at komme i gang!

Her er et billede af de forskellige masker fra første gang jeg prøvede kræfter med tunesisk hækling.

Al garn brugt på billederne er Drops Baby Merino garn ligeledes fra Hobbii.dk som er et lækkert blødt garn, som er nemt at arbejde med og fås i 39 forskellige farver. Så der er helt sikkert en farve for enhver.


Dette indlæg er lavet i samarbejde med Hobbii.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar