fredag den 11. januar 2013

Fastelavn, er mit navn...

Følg via Bloglovin


Ja, jeg er lidt tidligt ude, men det er nu ikke helt min skyld! Min kære svigermor var så sød at give os en lille pose med hendes hjemmebagte fastelavnsboller med hjem. De er simpelthen så lækre! Jeg har selvfølgelig været så heldig at få fingrene i opskriften, og vil selvfølgelig dele den med jer:

Fastelavnsboller

Dej:
150g. koldt smør
250g. mel
1 tsk kardemomme
2 spsk sukker
1 dl lun mælk
25g. gær
1 æg


Creme: (nok til 2 portioner dej. Cremen kan med fordel laves dagen før.)
2 æg
3 spsk sukker
3 tsk maizena med top
½l. mælk

Hak smøret i melet, tilsæt kardemomme, sukker og gær udrørt i mælk. Slå ægget ud i dejblandingen, hvorefter det æltes godt til en let dej, der kan slippe hænder og bord.

Creme-ingredienser blandes og koges op under omrøring. Røres jævnligt til det er koldt. 

Form bollerne med creme indeni. Stilles til hævning i 1 time. 

Bages i alm ovn ved 200 grader. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar