onsdag den 11. marts 2015

Nyhed fra Sebra - Bambus spisesæt

Jeg har elsket Sebra fra den dag jeg fik børn. Og jeg er SÅ glad for at jeg har fået lov at lave dette indlæg i samarbejde med dem. Jeg er vild med hele Sebras koncept, det tiltaler mig bare på en eller anden måde mere end andre børne-interiør-designere. Deres "Village" design serie var den der for alvor fik mig til at kalde mig en ægte Sebra fan. Så da jeg blev tilbudt at teste deres nye spisesæt i bambus, var det uden tøven jeg sagde ja! 



For det første modtager man sættet indpakket som ovenfor. Det i sig selv er bare indbydende! Man ser også tydeligt hvordan sættet er 100% fri for PCP, formaldehyd, phtalater og BPA. 

Sættet består af en dyb tallerken, eller skål om man vil, en opdelt tallerken med 3 rum og en kop med et håndtag. Delene føles fløjlsbløde på grund af det lækre bambus det er lavet af. Det er langt mere lækkert at mærke på end plastic. Farverne er afmålte og blide, i de lækreste pastelfarver, som er kendetegnende ved Sebra. Trykket er sødt med en cykel, en bil, huse og mennesker i det, vel efterhåndet, kendte Sebra tema "Village".


Mine døtre har delt sættet. Min store pige bruger koppen og tallerkenen, mens min mindste får serveret sin mad i skålen. Det kan sagtens tåle et par ture på gulvet, skal jeg hilse og sige, når min mindste på et år prøver kræfter med hvor langt hun kan kaste den, ved et uopmærksomt øjeblik fra hendes forældre. Det er testet, vel og mærke, med og uden mad i... Selvfølgelig tåler det at komme i opvaskemaskinen til glæde for alle os småbørnsforældre! Men en tur i microbølgeovnen tåler det altså ikke. Fair nok! - synes jeg.


Jeg elsker den måde Sebras designs er lavet til børn og appellerer til deres fantasi. Min datter har flere gange brugt pasta til at pege mellem diverse ting på tallerknen mens hun fortæller en lille historie... Samtidig rammer de jo lige netop os forældre "spot on" i forhold til kvalitet til vores børn. 
Der er tænkt over det hele. Delene skal være nemme at bruge. Håndtaget på koppen passer lige i en barnehånd og delene er lette så de nemt kan bæres ud af det lille barn når man er færdig med at spise. Det går vi op i herhjemme.


På den måde rammer Sebra nogle kerneværdier hos os som forældre. Og derfor vil jeg altid være glad for Sebra. Jeg elsker at de laver så meget forskelligt. Alt fra sengetøj til hæklede tæpper, fra de lækreste møbler til trendy lamper i retrostil, fra dukker med tilbehør til puslepuder og badekåber, fra hæklet legetøj og trælegetøj til wallstickers. De har det hele og jeg er vild med det hele!

Få et overblik over det hele her.
Følg dem på Facebook og få alle nyheder og deltag i konkurrencer!

Dette indlæg er lavet i samarbejde med Sebra - Interior for Kids

Ingen kommentarer:

Send en kommentar