tirsdag den 23. september 2014

Frøen og katten #1

Siger det dig noget? Det giver nemlig god mening hvis du kender Green Cottons børnemærke Fred's World. De laver det sødeste tøj til baby og barn og deres varemærke er den søde frø. Frøen har faktisk en dybere mening end bare en tilfældig maskot.


Valget faldt nemlig på frøen som maskot da frøen findes i den danske natur og er et af de dyr der er mest sårbar over for ændringer i naturen. Den fik navnet "Fred" for ordets bogstaveligste betydning. 
Hos Fred's World går man meget op i ansvaret over for naturen i tøj produktionen. Samtidig med der selvfølgelig er fokus på leg, kreativitet, fantasi og at børn skal bruge tøjet til at bevæge sig i. Derfor går frøen igen på al tøjet og du kan være sikker på at al tøjet også har den stærkeste økologiske mærkning på markedet - nemlig GOTS-certificeringen.
Derfor var jeg lykkelig da jeg modtog en pakke fra Fred's World med en masse lækkert fra deres nye efterårskollektion.

Her den lækreste heldragt i sweat stof.

Bagpå den fine kat som går igen i efterårskollektionen.

Her en lækker sweatshirt med fint hjerte og en lækker nederdel. Min store pige var ellevild!

Langærmet t-shirt i sweat. Kort foran - fin detalje.

Den søde nederdel i frisk orange med lilla katte, er god at danse med, skulle jeg hilse og sige.

Denne kjole er jeg helt forelsket i! Stjerner og Fred - kan det blive bedre??


Den her cardigan med "lapper" på albuer og skuldre er bare SÅ sød når den kommer på!

Denne lækre flyverdragt er topmoderne med zebra print, og så er den lavet af 100% genbrugspolyester.
Så samvittigheden fejler ikke noget! Det gælder faktisk al deres overtøj!

Jeg er ikke bange for at min datter kommer til at fryse. Dragten er foret med det lækreste bløde fleece.

Fred går igen på lynlåsen ved lommen... 

... Og som reflekser bag på benene.

Super praktiske detaljer nederst på dragten.
En slidstærk strop til at holde dragten fast under vinterstøvlen, og en lynlås til at gøre benet bredere, så den nemmere trækkes udover støvlen.


Jeg håber meget jeg får muligheden for at vise jer en masse lækkert fra Fred's World. Det er i hvert fald et af mine favoritmærker til mine børn. Specielt fordi der er fokus på miljøet som vi efterlader os vores børn og kommende generationer!

Jeg kan allerede nu forsikre jer om at der vil komme endnu et lækkert indlæg fra Fred's World.

Dette indlæg er lavet i samarbejde med Fred's World, men alle udtalelser er mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar