fredag den 19. april 2013

Testsyning af børnetøj

Så gik ugen med aftenarbejde til kl. 23 et par af dagene, weekenden blev brugt på omflytning og modernisering af vores og datterens soveværelse, og imellemtiden har jeg fået lidt tid til at sysle foran symaskinen. Det er blevet til lidt lækkert til min datter som bliver 2 år i næste uge. Inden jeg for alvor starter bagemanien op i køkkenet i næste uge, skulle der altså lige leges lidt med nogle kreative ideer til et sæt tæj, en kjole og to par "grønne" jeans.




"Grønne Jeans" skal ikke forstås som om de har farven grøn, men at man med god samvittighed genanvender et par gamle jeans til et par i en væsentlig mindre størrelse. Denne gang er det gået ud over to par jeans af min mands. Ved fremstillingen af jeans kan der faktisk opstå en enorm miljøpåvirkning da vi gerne vil have vores jeans skal have et mere eller mindre slidt look. Dette kræver at jeans bliver vasket meget og længe, og det koster vand. Nå, men derfor tænkte jeg at så kunne vores gamle jeans jo sagtens genanvendes. Det bliver de så i et ballonbuks mønster. Det meget grove denim fra de to par herre jeans giver en rigtig god poset effekt. Desuden kan de virkelig fremelskes med alskens nitter og applikationer.


Herefter blev det til en kjole hvor jeg eksperimenterede med en fin lille blondekant og smock i livet. Modellen er med 3/4 ærmer, for at kompensere for den danske sommer.

Til sidst blev det til et sæt bestående af ballonbuks og tunika. Tunikaen er lækker med de slanke og elastiske ærmer, så kan man nøjes med en undertrøje indenunder. Den er pyntet med en palliet-ugle og broderi anglaise kant forneden.
Buksen er påsyet en lomme i samme stof som tunikaen for at skabe en forbindelse mellem de to elementer udover den turkise farve i mønsteret. Delene kan også nemt bruges seperat.¨





 I næste uge går det løs med macarons i to varianter, en firkantet lagkage og en dekoreret bamsekage. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar